2011. augusztus 19., péntek

Bécs 1982


Abban az időben "nyugatra" utazni... de, mi úgy határoztunk, hogy igénybe veszünk egy jó kis ajánlatot: Anyukám kolléganőjének "külhonba szakadt" rokona Magyarországra látogatni készül, és erre az időszakra majd' üresen marad az ő otthona - így felajánlotta közhasznosításra. Ezt a "sohavisszanemtérő" alkalmat igyekeztünk kihasználni! :-)

Megvolt az 50 dolcsi - se több, se kevesebb - és Icus-kolléganőmmel útra keltünk. Amikor megérkeztünk, úgy éreztünk, valami "tiltott" helyen járunk, a vonatút is olyan titokzatosan zajlott odafelé - azok az ellenőrzési ceremóniák! - ... ezt az érzést csak azt tudja megérteni, aki hasonlatos korú, mint én - azaz kb. 50-es....

A pályaudvaron várt minket egy srác - a rokon fia - aki a lakáshoz vezetett minket: villamossal utaztunk, de azt hiszem körbe sem mertünk nézni az emberek felé, annyira meg voltunk illetődve... A lakásban semmi különleges - egyszerű "pesties" belső...

Másnaptól viszont szárnynak voltunk eresztve: kaptunk bérletet - ma sem értem, ki fizette, honnan?... a lényeg, hogy egy hétig nem volt gond a villamosozással :-)

Olyan nagyon nem mertünk elbóklászni - milyen érdekes, mi a jófenétől tartottunk! :-) ? - a Mariahilferstrasse - az oda-vissza, villamos-körök sok járaton, hogy el ne tévedjünk:-)

Schönbrunn: Végre valami "finomság" - egy kicsit ismerős volt, a mi fertődi kastélyunk hasonlított erre, de azért a monumentalitása, a szépsége még ragyogóbb volt! Sajnos kép, az nincs - a fotózás még mindig nem jött rutinra...

A "küldetésünknek" egy-egy eltökélt célja is volt: Ica Chanel5-öt, én pedig jeggyűrüket akartunk venni. Az én esetem annyiból számított problémásnak, hogy azt valahogy haza is kell hozni... de megoldottam:-))

Az Ica vette meg előbb a pici (30ml:) kölnijét: óvatosan kisurrantunk egy parkba, hogy felbontsuk és beleszagolhassunk...hmmm... Milyen látvány lehettünk? Elmondom, mert tudom pontosan! :-) Amikor a Szovjetúnióban a GUM melletti parkban falatozunk, akkor jött egy házaspár - fülig érő szájjal, vidáman, az egyik padhoz. Szatyor elő, kivettek belőle egy pár gumicsizmát!!! A fiú felpróbálta, lejtett benne egyet-kettőt - majd megállapították, hogy jó vásárt csaptak... mi pedig csúnyán kinevettük őket... minket pedig biztosan egy másik - nyugatabbra fekvő padról - ugyanígy...

Azután jött a mulatás:-) Grinzing!
De most komolyan! Alig mertünk körülnézni! Két nő a pincesoron - nahhát! Választottunk egy sörkertet, a sörkertben egy jó helyet - a kerítés tövében - mondván: ott azért kevésbbé hangos az élőzene. Na persze, mert a másik kerthelyiségben épp szünetet tartott a rezesbanda... az volt ám, az igazi, amikor ők is rázendítettek! Kész káosz!- majd megszakadtunk a röhögéstől! :-))))

Egyik este a városba vitt az utunk - hárman voltunk a rokon fiúval... (mert este volt, és sötét:-) - na ő aztán megmutatta, mit is jelenthet egy éjszaka nyugaton! :-) Végigmentünk a "piroslámpás soron" ...Az utca elején kövér leánykát láttunk fekete tornaruhában - tényleg sajnálatra méltó volt... - ahogy haladtunk a centrum felé, egyre csinosabbak voltak... mindenkinek kínálkoztak, fapofával, gépiesen - még nekem is!??!!?? - 'oszt' a nagy hangulatban megcsíptem az egyiküknek a cicijét! :-)))))))))))) Ezen röhötünk hazáig...

Az én jeggyűrűim egy arckrémban lettek elrejtegetve. Annyira ideges voltam a vonaton emiatt, hogy majdnem összebalhéztam az Icussal... A fülkénkben 3 apáca is ült - ez is nagy újdonság volt nekünk- alázatos pofát vágtunk egész úton ... Nekik köszönhetem, hogy amikor jött a vámvizsgálat, a vámőrök illedelmesen behúzták a kupé ajtaját, miután egy kicsit körülnéztek... semmi kérdés, semmi vámvizsgálat...

Következik: NDK 1986 - Berlin, Pozdan, Rostok, Warnemünde



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése